Wat zijn de gesprekskosten voor het gebruik van mijn mobiele telefoon aan boord?

Je kunt je mobiele telefoon op zee gebruiken om te bellen, sms'jes te sturen en data te gebruiken.

 

Het is belangrijk op te merken dat het mobiele netwerk wordt geleverd door Telenor Maritime en dat de kosten voor het ontvangen van gesprekken en bellen, het gebruik van mobiele data en het verzenden en ontvangen van sms-berichten hoger zijn dan de kosten die op het land in rekening worden gebracht.

 

De kosten die in rekening worden gebracht vallen niet onder de controle van Stena Line. Ze worden niet door Stena Line bepaald, maar door je eigen mobiele operator. Als je mobiele telefoon het Telenor Maritime netwerk opvangt, ontvang je een sms met de mededeling dat je nu op het Telenor Maritime netwerk zit en dat de internationale gesprekstarieven voor mobiele telefoons in rekening worden gebracht die aanzienlijk hoger zijn dan je normale gesprekskosten, die je kunt opvragen bij je eigen serviceprovider.

 

Terwijl roamingkosten voor reizen in EU-landen op 15 juni 2017 zijn beëindigd, zijn de EU-roamingregels alleen van toepassing wanneer je verbonden bent met mobiele netwerken op het grondgebied. De bindende prijslimiet van de EU is niet van toepassing wanneer je je mobiele telefoon aan boord gebruikt via de satellietverbinding van de ferry en daarom kunnen de door je netwerkprovider bepaalde kosten hoog zijn.

Contact frequently asked question icon

Gerelateerde vragen