Bijna al onze havens en ferry’s zijn aangepast aan de behoeften van passagiers met een handicap/mindere mobiliteit. Sommige ferry’s en afvaarten hebben mogelijk een beperking op het aantal gasten in een rolstoel en gasten met mobiliteitshulpmiddelen die kunnen reizen. Natuurlijk treffen we met plezier regelingen voor iedereen die hulp nodig heeft bij het in- en uitstappen in havens of aan boord van onze schepen en het personeel is opgeleid om op verzoek te helpen. Als je een functiebeperking, verminderde mobiliteit of andere beperking hebt en hulp nodig hebt, dien je ons ten minste 48 uur van tevoren per e-mail of telefoon op de hoogte te stellen van je specifieke wensen. We kunnen van je eisen dat je met een begeleider reist als dit om veiligheidsredenen essentieel is, als je niet in staat bent om te helpen bij je eigen evacuatie van de ferry, als je hulp nodig hebt om te worden opgetild, als je persoonlijke hulp nodig hebt of als je de veiligheidsinstructies niet begrijpt. Als dit het geval is, zijn er geen extra kosten voor de begeleider.
Hulp- en geleidehonden mogen gratis reizen en hebben volledige toegang tot de passagiersdekken op alle routes en schepen van Stena Line. Alle hulp- en geleidehonden moeten over het nodige papierwerk beschikken bij het inchecken in de haven en moeten te allen tijde de juiste hondentuigen en -harnassen dragen tijdens het reizen.
VERORDENING (EU) nr. 1177/2010 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 24 november 2010 betreffende de rechten van de passagiers bij het reizen over zee en op binnenwateren en tot wijziging van Verordening (EG) nr. 2006/2004 (opgenomen in de nationale Britse wetgeving door afdeling 3 van de Europese Unie (wet inzake terugtrekking) 2018)
Verklaring kwaliteitsnorm:
Stena Line Ltd zal boekingspersoneel, terminalpersoneel en scheepspersoneel dat met passagiers in contact komt trainen in het bewustzijn van functiebeperkingen. Deze training is speciaal ontwikkeld voor degenen die in onze boekingscentra, in onze havens en aan boord van onze schepen werken om kennis te bieden over hoe beperkte mobiliteit onze passagiers kan beïnvloeden en wat we kunnen doen om ervoor te zorgen dat ze de hoogste kwaliteit van service ontvangen tijdens hun reis met Stena Line.
De training wordt aangeboden via een trainer aan boord of via een trainingsmodule op de computer, die wanneer nodig wordt bijgewerkt. Er wordt een dossier bijgehouden van de voltooide training en passagiers worden aangemoedigd om feedback te geven over hun ervaring via het klanttevredenheidsformulier aan boord of via e-mail. Deze feedback zal worden gebruikt om de dienstverlening te controleren en indien nodig te verbeteren.