Onze tarieven uitgelegd


Kies welk soort tarief het best bij jou past - ons aanbevolen tarief ‘Flexi’, ons upgrade tarief ‘Premium’ of ‘Economy’, ons tarief zonder franjes.

FLEXI: Ons aanbevolen tarief voor flexibiliteit 
Als de kans bestaat dat je plannen veranderen, geeft het Flexi-tarief je meer vrijheid tegen een goede prijs. 
  • Wijzig je boeking gratis online. Er zijn geen wijzigingskosten, maar je moet wel het verschil in tarief betalen.
  • Krijg een terugbetaling van 100% als je tot 24 uur voor vertrek annuleert (minus een kleine annuleringsvergoeding).
  • Krijg een terugbetaling van 50% als je tot 2 uur voor vertrek annuleert (minus een kleine annuleringsvergoeding).
  • Je krijgt geen terugbetaling als je je boeking minder dan 2 uur voor vertrek annuleert.
 
PREMIUM: Ons ‘beste van het beste’ tarief 
Het meest flexibele tarief, met extra voordelen!
  • Wijzig je boeking gratis online. Er zijn geen wijzigingskosten, maar je moet wel het verschil in tarief betalen..
  • Krijg een terugbetaling van 100% als je tot 2 uur voor vertrek annuleert (minus een kleine annuleringsvergoeding).
  • Geniet van onbeperkt gebruik van de Stena Plus Lounge op bepaalde routes*.
  • Krijg voorrang bij het aan en van boord gaan op bepaalde routes*.
  • Je krijgt geen terugbetaling als je je boeking minder dan 2 uur voor vertrek annuleert.


*Selecteer Premium-tarief wanneer je boekt om te zien welke voordelen beschikbaar zijn op de route van jouw keuze.
 
ECONOMY: Ons laagste tarief 
Profiteer van het laagste tarief als je Economy boekt! Een fantastische keuze als je wilt besparen, maar als je plannen wijzigen, zul je merken dat dit soort tarief beperkter is..

  • Wijzig naam, contactgegevens of nummerplaat gratis online.
  • Voeg personen, hutten of andere extra’s aan je online boeking toe zonder servicekosten, maar je moet wel het verschil in tarief betalen.
  • Er worden wijzigingskosten en het prijsverschil in tarief in rekening gebracht als je de route, datum of het vertrekuur wijzigt.
  • Je krijgt geen terugbetaling als je eender welk deel van je boeking annuleert.
 

Er wordt een boekingskost van €15 in rekening gebracht als je telefonisch of persoonlijk in het Travel Centre.

 

Voordelen van het Premium-tarief

RouteOntbijt inbegrepenToegang tot de Stena Plus LoungeSneller aan boord gaanSneller van boord gaan

Hoek van Holland – Harwich

Cairnryan – Belfast

Fishguard – Rosslare

Holyhead – Dublin

Liverpool – Belfast

Kiel – Göteborg

Frederikshavn – Göteborg

Grenaa – Halmstad

Gdynia – Karlskrona

Nynäshamn  – Ventpils

Travemünde – Liepāja

Het Premium-product is niet beschikbaar op de Rosslare - Cherbourg of Rostock - Trelleborg routes.

Hoe je boeking wijzigen of annuleren

Log in via de ‘Login’ of ‘Mijn pagina’s’ button en geef je e-mailadres en paswoord in. Wanneer je ingelogd bent, kun je makkelijk je boekingen zien, wijzigen of annuleren in de tab ‘Mijn boekingen’ door op het boekingsnummer  te klikken. Je kunt je boeking wijzigen zonder in te loggen door je 8-cijferige boekingsnummer en het e-mailadres dat bij de boeking hoort in te geven.

Je boeking wijzigen

Wijzigingskosten kunnen op drie verschillende manieren aangerekend worden.

 

  1. Wijzigingskosten Economy. Dit is de kost die Stena Line aanrekent om de route, reisdatum en/of vertrektijd van je boeking te wijzigen. Deze vergoeding bedraagt €35 per enkele reis die je wijzigt. Wijzig je het voertuig en de vertrekdatum op hetzelfde moment, worden de wijzigingskosten een keer aangerekend. Wijzig je deze 2 items op verschillende momenten, worden de wijzigingskosten 2 keer aangerekend.
  2. Servicekosten voor wijzigingen. Dit is de vergoeding die Stena Line aanrekent als je je boeking telefonisch of persoonlijk wijzigt. Deze vergoeding bedraagt €7.50 per telefoontje of bezoek. Voer je verschillende wijzigingen in een keer door, worden de servicekosten slechts 1 keer aangerekend. Wijzig je zelf je boeking, online, hoef je deze vergoeding niet te betalen.
  3. Het verschil in tarief tussen de prijs wanneer je je boeking hebt gemaakt en de prijs op het moment dat je de wijziging doorvoert.

 

Voorbeeld: 

 

Wanneer je een boeking maakt is het mogelijk dat je bijvoorbeeld €100 betaalt voor een ticket voor een enkele reis met auto plus bestuurder. Als je je boeking zou wijzigen naar, bijvoorbeeld, een maand later, zou het kunnen dat een ticket voor een auto plus bestuurder op dat moment voor die datum €140 kost. Met het goedkoopste beschikbare tarief bedoelen we het tarief dat nog steeds beschikbaar is op het moment dat je je boeking wijzigt. Met het Economy-ticket betaal je €35 wijzigingskosten en het prijsverschil van €40 dat in tussentijd is ontstaan.  €75 in totaal dus. Met het Flexi-ticket betaal je enkel het prijsverschil van €40 dat in tussentijd is ontstaan. Met het Flexi-ticket[1]  hoef je helemaal geen wijzigingskosten te betalen.

 

Bovendien bespaar je €7.50 servicekosten als je je boeking zelf online wijzigt.

Welke wijzigingskosten moet ik betalen als ik zelf, online, een wijziging doorvoer?ECONOMYFLEXIPREMIUM
Wijziging van naam, adres, telefoonnummer of voertuigregistratie.Geen kostenGeen kostenGeen kosten
Wijziging van het voertuig, bv. van auto naar camperHet verschil in tariefHet verschil in tariefHet verschil in tarief
Wijziging van de route, datum of tijd€35 wijzigingskosten per enkele reis (€15 voor voetpassagiers) + het verschil in tariefHet verschil in tariefHet verschil in tarief
Geen wijzigingen van de route, datum of tijd, maar de toevoeging van extra items, bv. een hut of een passagierHet verschil in tariefHet verschil in tariefHet verschil in tarief
Geen wijzigingen van de route, datum of tijd, maar de verwijdering van extra items, bv. een hut of een passagierHet verschil in tarief. Geen terugbetaling van de verwijderde items.Het verschil in tarief. Terugbetaling van het verschil in tarief als dit lager is dan het oorspronkelijke bedrag.Het verschil in tarief. Terugbetaling van het verschil in tarief als dit lager is dan het oorspronkelijke bedrag.
Wijzigingen van de route, datum of tijd en de toevoeging van extra items, bv. een hut of een passagier€35 wijzigingskosten per enkele reis (€15 voor voetpassagiers) + het verschil in tariefHet verschil in tariefHet verschil in tarief
Wijzigingen van de route, datum of tijd en de verwijdering van extra items, bv. een hut of een passagier€35 wijzigingskosten per enkele reis (€15 voor voetpassagiers) + het verschil in tarief.  Geen terugbetaling van de verwijderde items.Het verschil in tarief. Terugbetaling van het verschil in tarief als dit lager is dan het oorspronkelijke bedrag.Het verschil in tarief. Terugbetaling van het verschil in tarief als dit lager is dan het oorspronkelijke bedrag.

 

Welke wijzigingskosten moet ik betalen als ik telefonisch of persoonlijk in het Travel Centre een wijziging doorvoer? ECONOMYFLEXIPREMIUM
Wijziging van naam, adres, telefoonnummer of voertuigregistratie€7.50 servicekosten€7.50 servicekosten€7.50 servicekosten
Wijziging van het voertuigtype, bv. van auto naar camper€7.50 servicekosten + het verschil in tarief€7.50 servicekosten + het verschil in tarief€7.50 servicekosten + het verschil in tarief
Wijziging van de route, datum of tijd€35 wijzigingskosten per enkele reis (€15 voor voetpassagiers) + €7.50 servicekosten + het verschil in tarief€7.50 servicekosten + het verschil in tarief€7.50 servicekosten + het verschil in tarief
Geen wijziging van de route, datum of tijd, maar de toevoeging van extra items, bv. een hut of een passagier€7.50 servicekosten + het verschil in tarief€7.50 servicekosten + het verschil in tarief€7.50 servicekosten + het verschil in tarief
Geen wijzigingen van de route, datum of tijd, maar de verwijdering van extra items, bv. een hut of een passagier€7.50 servicekosten. Geen terugbetaling van de verwijderde items.€7.50 servicekosten + het verschil in tarief. Terugbetaling van het verschil in tarief als dit lager is dan het oorspronkelijke bedrag.€7.50 servicekosten + het verschil in tarief. Terugbetaling van het verschil in tarief als dit lager is dan het oorspronkelijke bedrag.
Wijzigingen van de route, datum of tijd en de toevoeging van extra items, bv. een hut of een passagier€35 wijzigingskosten per enkele reis (€15 voor voetpassagiers) + €7.50 servicekosten + het verschil in tarief€7.50 servicekosten + het verschil in tarief€7.50 servicekosten + het verschil in tarief
Wijzigingen van de route, datum of tijd en de verwijdering van extra items, bv. een hut of een passagier€35 wijzigingskosten per enkele reis (€15 voor voetpassagiers) + €7.50 servicekosten.  Geen terugbetaling van de verwijderde items.€7.50 servicekosten + het verschil in tarief. Terugbetaling van het verschil in tarief als dit lager is dan het oorspronkelijke bedrag.€7.50 servicekosten + het verschil in tarief. Terugbetaling van het verschil in tarief als dit lager is dan het oorspronkelijke bedrag.

Upgrades van Economy naar Flexi of andere ticketsoorten zijn niet toegelaten. Je mag wel upgraden van Flexi naar Premium.

Je boeking annuleren

Welke annuleringskosten zijn van toepassing alsECONOMYFLEXIPREMIUM
Ik annuleer tot 24 uur voor de reis?100%0% *0% *
Ik annuleer tussen 24 uur en 2 uur voor de reis?100%50%0% *
Ik annuleer tot 2 uur voor de reis?100%100%100%

 

* Er worden annuleringskosten van €3.50 per enkele reis in rekening gebracht. Annulerings- en wijzigingsvoorwaarden, zoals hierboven beschreven, zijn niet van toepassing als je via Ferry en Trein reist. Op alle dagtochten en korte verblijven zijn de Economy-voorwaarden van toepassing.