Europa verbinden voor een duurzame toekomst is het belangrijkste doel van onze reis

Hoe wij het zien, is alles met elkaar verbonden. Door mensen en goederen samen te brengen, maken wij het mogelijk voor bedrijven en samenlevingen om te groeien. Waardoor ook wij ons kunnen ontwikkelen tot een bedrijf dat nog veiliger en betrouwbaarder is, en stap voor stap zijn ecologische voetafdruk verkleint.


Onze ambitie is leider in duurzaamheid zijn


Om dat te verwezenlijken, hebben we 5 focusgebieden gedefinieerd:


• Geen negatieve impact op het klimaat

• Geen schade toebrengen aan de oceanen

• Volledige verantwoordelijkheid in de toeleveringsketen en MVO

• Een veilig, gezond, divers en gendergelijk personeelsbestand

• Verantwoorde aanbiedingen aan onze klanten


Het is onze ambitie om in de toekomst te werken zonder enige fossiele uitstoot, door gebruik te maken van groene stroom en herbruikbare brandstoffen. Door intermodale oplossingen aan te bieden, willen we bijdragen tot meer duurzame transporten.


We leggen de focus op welke invloed we hebben op de oceaan en wat we kunnen doen om de negatieve impact te verminderen. We hebben ons aangemeld voor het vrijwillige Green Marine certificeringsprogramma en we steunen het onderzoek om de kennis over de impact van de scheepvaart te vergroten.


We willen een voorloper zijn in de scheepvaartindustrie en door onze toewijding een leider worden op het gebied van mensenrechten. Samen met onze toeleveranciers en het Stena netwerk willen we een nieuw beleid en nieuwe processen in onze toeleveringsketen ontwikkelen met betrekking tot arbeidsrechten, mensenrechten, anti-corruptie en het milieu.


We streven naar leiderschap in de verandering in de scheepvaartindustrie. In een duurzame toekomst, zal Stena Line een veilige, aantrekkelijke en inclusieve werkplek zijn die de grootste talenten aantrekt, los van identiteit of achtergrond. We willen een klantgericht bedrijf zijn waar ons diverse personeelsbestand alle onze klanten vertegenwoordigt.


We zorgen ervoor dat er steeds een duurzaam aanbod is in alle contacten met de klant, en we moedigen onze klanten aan om voor de ‘beste keuze’ te gaan. Dit gaat van meer duurzame maaltijden in het restaurant en snelle laadstations  voor elektrische auto’s in onze havens tot het ontwerpen van digitale aanbiedingen voor onze klanten die duurzame keuzes stimuleren.


De Lijst:


Voor ons bij Stena Line betekent duurzaamheid de mogelijkheid om op de lange termijn drie belangrijke gebieden in stand te houden: de planeet, de mensen en ons bedrijf. Hier zijn enkele van de dingen die we doen om dat te bereiken:

The List